אין לי זמן אין לי, אמא כך אומרת…
זמן זה אולי הדבר הכי בלתי ניתן להשגה ברגע שאת נהיית אמא, וזה אחרי שצימצמתי כל סקטור אפשרי בחיים שלי: בעבודה ירדתי לחצי משרה, אם אני מצליחה לפגוש פעם בחודש איזו חברה (שזו משימה כמעט בלתי אפשרית כי כולן אמהות) או לקבוע פעם בחצי שנה עם שתי חברות ביחד זה על גבול הנס, על בילויים בערב אין בכלל מה לדבר (בעיקר גם כי פשוט אין לי כח) ואפשר לספור את הפעמים שיצאתי מאז שגאיה נולדה על כף יד אחת ואת האקטיביזם שמתי בצד לנוח יחד עם מכנסי הג'ינס הישנות והאהובות שלעולם כבר לא יעלו עלי.
במקום כל הפאן הזה אני עסוקה במרדף האינסופי אחר התחתית של סל הכביסה, בלהכין אוכל וגם להניק (לפעמים אפילו תוך כדי), לדאוג לסדר וניקיון מינימליים (כי יש גבול ויש גם עוזרת), בלשחק, לטייל ולשיר אינסוף שירי ילדים כולל המחשה בתנועה ובסוף היום לקלח ולהרדים, בלי להרדם בעצמי כי כמובן – תמיד יש עוד מה לעשות.
אני כל הזמן חושבת מה היה קורה אם לא הייתה לי מכונת כביסה, או מדיח, או עוזרת, או סופר קרוב לבית, או גוגל שיגיד לי מה זה הפריחה האדומה הזאת… מה היו עושות פעם האמהות? איך היה להן זמן למשהו בכלל? כשאת הכל למעשה הן היו צריכות לעשות מ-א' ועד ת' בעצמן. ואז אני מודה על כך שנולדתי בעידן בו הטכנולוגיה משרתת את האדם (אך עדיין לא השתלטה עליו סופית), עושה את מה שאימותנו היו צריכות להתאמץ עבורו בלחיצת כפתור ובכך חוסכת לנו זמן.
שבוע שעבר הוזמנתי למפגש בלוגריות של קופת חולים כללית בו הציגו לנו את החידושים באפליקציה של הקופה – חידושים חוסכי זמן:
"רופאי ילדים און־ליין" – גם בסמארטפון
שעת ערב מאוחרת, הצלחתם לפנות זמן איכות משותף, ובאמצע הצפייה בסרט בסלון אחד הילדים פורץ בבכי קורע לב, החום עולה, ניסיונות ההרגעה עולים בתוהו, ועליכם לקבל החלטה: האם לרוץ למוקד רפואה דחופה? למיון? או להמתין עד לפתיחת המרפאה בבוקר?
שירות "רופאי ילדים און־ליין" הוא שירות ייחודי הנותן מענה למצבים כאלה. השירות מאפשר להתייעץ עם מומחים ברפואת ילדים אשר נותנים הכוונה ומענה ראשוני בשעה שהמרפאות סגורות. הוא ניתן באמצעות שיחת וידאו המאפשרת לרופאי הילדים לראות את הילד ובכך להוסיף ממד חזותי התורם לשיפור יכולתו של הרופא להעריך את מצבו של הילד. הרופאים מחוברים לנתונים רפואיים עדכניים מתוך התיק הרפואי של הילד, ובאפשרותם להוציא, במידת הצורך, מרשמים והפניות.
מדי חודש פונים כ־10,000 הורים לשירות אשר ניתן בין 20:00 בערב ל־6:00 בבוקר או בסופי השבוע. לאחרונה הורחב השירות גם לסמארטפון, כך שרופא הילדים וההורים יכולים לראות זה את זה על צג המכשיר החכם. לאתר רופא ילדים און-ליין
ניתן לפנות לשירות באתר הכללית או באמצעות אפליקציית כללית לסמארטפון.
רוצים מידע על אבחנה רפואית? לכללית יש מרשם מידע בעבורכם
בתום יום עבודה נוסף ורגע ולפני "המשמרת השנייה" עם הילדים, הספקתם לבקר אצל הרופא ולספר לו על כאבי הגב ועל המיגרנה. שאלתם את כל השאלות וקיבלתם את כל התשובות, אך ברגע שהגעתם הביתה הזיכרון קצת מתעתע, והמידע בראש מעט מבולבל. גם למצבים האלה מצאו בכללית פתרון: ישירות למייל האישי תקבלו מהרופא "מרשם מידע": מסמך מפורט, מתוקף ומהימן שכולל את כל המידע הרפואי הרלוונטי לאבחנה ואף מידע על התרופות שרשם הרופא. כל מה שצריך לדעת – ישירות במייל.
זימון תורים, חידוש מרשמים והפניות – בכל זמן ומכל מקום
סוף־סוף נמצא רגע של פנאי ונכנסתם לתיק הרפואי האישי שלכם? באפשרותכם לראות בו את תוצאות הבדיקות האחרונות שעשיתם, לזמן תורים ולבטל אותם ללא צורך בסיסמה, להפנות בקשה, לקבל הפניות והתחייבויות (טופס 17), לקבל אישור מחלה, לחדש מרשמים למחלות כרוניות ולקבל מידע רפואי כללי ואישי
תגובות אחרונות